Warpin’ Media ska kommersialisera virtual reality - VRSverige

Nyfiken på våra företagstjänster? Kolla in events, workshops, föreläsningar om VR/AR här! »

Warpin’ Media ska kommersialisera virtual reality

By admin / 2016-08-24
Emma af Robson och Caroline Roth startar Warpin' Media

 Två starka branschprofiler inom marknadsföring och kommunikation, Caroline Roth och Emma af Robson, har gått ihop för att ta utvecklingen inom den senaste tech-trenden, virtual och augmented reality till en ny nivå. Duon lanserar i dag byrån Warpin’ Media som är en av de första i världen med sitt koncept.

Till sig har de knutit ett flertal strategiska samarbetspartner som tillfört kapital samt ett globalt VR-nätverk. Warpin’ Media kommer att paketera och driva VR/AR-initiativ utifrån ett varumärkes- och kundupplevelseperspektiv, något som i framtiden kommer att vara helt avgörande när varumärken går in i det nya tech-segmentet. – Att virtual reality kommer vara en av de viktigaste marknadsföringskanalerna framöver är det väl ingen som tvivlar på längre. De ser i dag att det finns VR-innehåll men att det ännu inte har kommersialiserats för att få dit trafiken, vilket är en av flaskhalsarna för att styra marknadsinvesteringar dit. ”Vi såg ett uppenbart problem och Warpin’ Media är här för att lösa det”,  säger Caroline Roth, grundare och CEO, Warpin’ Media.

Länken mellan varumärken och teknik

Bolagsnamnet Warpin’ Media bygger på Nintendospelet Super Mario Bros där användaren kunde ”warpa” sig till en annan (och ofta bättre) värld, vilket är synonymt med vad som händer under en VR/AR-upplevelse. Warpin’ Media kommer att fokusera på strategi, upplevelse, branding och varumärkesrelevant content inom VR/AR och har redan knutit till sig ett stall av starka utvecklare med spelutvecklarna Svrvive som ett exempel. – Affärstänket är enkelt: De vill bli länken mellan kunder som är varumärkes- och innovationsdrivna och kan matcha det med innehållsutvecklare som är tech-drivna. Warpin’ Media talar båda språken och kan se till att alla kan fokusera på sin kärnverksamhet. Genom att representera så många VR-experter som möjligt inom utveckling som finns globalt, kan Warpin’ starta världens första annonssystem för VR, säger Emma af Robson, grundare och COO, Warpin’ Media.

Två starka profiler

Caroline Roth är marknadschef, konsult och grundare av bolaget LaStrategista. Hon har mångårig erfarenhet från strategiskt arbete med varumärken som Ralph Lauren, GANT, Absolut Vodka, Swarovski och Lancôme. Efter många år på byråsidan började hon 2010 som Senior Director of Global Brand Management på Ralph Laurens huvudkontor i New York. 2013 blev hon headhuntad till GANT som hon lämnade för att driva eget bolag inom varumärkesbyggande och branding på global nivå slutet av 2015. Caroline Roth sitter i Hunkydorys styrelse samt i advisory board till nystartade Left or Right.

Emma af Robson har framgångsrik erfarenhet som marknads- och försäljningschef inom media och kommer närmast från tjänsten som vd på Stampens Modern Women Media. Hon har tidigare varit försäljningschef på Dagens Nyheter och Metro Nordics samt global chef för Custom Publishing på Metro International. Emma af Robson har även varit styrelseordförande för DOBB Kanal & Produktion och sitter i styrelsen för klädmärket Dagmar. Hon har utvecklat en rad digitala plattformar och är en erfaren “gamer”.

På VRSverige önskar vi lycka till!

 

About the author

admin

Leave a comment: